Tuesday, July 15, 2008

REACHING FOR THE STARS

salam.......

aku baru selesai baca buku REACHING FOR THE STARS by sheikh Mustapha Shukor AL-MAsrie ...adik kepada Dr. Sheikh Muszaphar Shukor ...angkasawan malaysia yang pertama..oklah aku bagi sinopsis sikit tentang buku nie...buku nie di tulis oleh arwah adik sheikh muszaphar....sebelum dia meninggal dunia..buku nie bertujuan adalah untuk surpsrise kat abang dia...banyak menceritakan tentang siapa angkasawan ini dari sudut pandangan dia sebagai seorang adik..tetapi sayangnyer dia tak sempat nak bagi kat abang dia...buku nie dah pun siap ditulis oleh beliau sendiri...bagaimana parents dr sheik muzhaphar nie menerima dua berita sekaligus..berita baik..tentang selamatnyer pendaratan soyuz ke bumi dan berita seorang anak mereka yang berada dalam keadaan koma..bagaimana abang kepada sheikh muzaphar menangani dua situasi yang berbeza...sungguh aku terharu....buku nie memang menyentuh hati aku....sungguh....bacalah..mesti korang sependapat dengan aku...oklah..esok besday aku...aku dah bagi hint kat my hubby tapi xtaulah dia faham ke tak....(pssst..baby..nanti besar jadi macam dr angkasawan tue ek...)

5 comments:

kamar hati said...

selamat hari lahir...semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki & berbahagia sentiasa...semoga selamat semuanya ye...

baby jangn nakal2 tau...hiihih...

ah tok said...

Nak bacalah....




"Reaching For The Stars"




.
Wo ho!

KAKTINY said...

selamat hari lahir... semoga dimurahkan rezeki dan selamat melahirkan baby yang sihat walafiat yer..

(pssttt... takyah ler doa anak jadi Dr. Angkasawan.. sian kat dia nanti.. jadi cam org lain lah.. ok tak?.. pendapat 2 kepiang kaktiny jer..hihihi)

Akak said...

Salam ladylikeme..

Selamat hari lahir, semuga panjang umur, murah rezeki & berbahagia selalu disamping suami & keluarga tersayang & semuga selamat melahirkan.

Princess Liyana said...

Menarik !dari nama buku sudah tahu..huhu

 
Header Image by Colorpiano Illustration