Tuesday, September 02, 2008

citer ramadhan yang lalu....

salammm....

kepada semua kengkawan aku mengucapkan selamat berpuasa....

aku posa yer..baru dua hari...itu pun aku kuatkan semangat...yelah oleh sebab aku akan bersalin dalam posa..tentulah banyak yang aku kena ganti nanti..so..awal-awal nie bek aku kuatkan semangat.meskipun hubby aku menasihatkan aku xpayah posa..tapi aku posa jugak..yelah aku sekarang nie dok nagn mak mertua..so...aku taklah teruk sangat pun..tak teruk langsung....

dah masuk ramadhan nie...semua pakat pi solat terawih..aku teringat masa aku muda2 dulu....selalunyer aku pi solat terawih sekeluarga...dekat masjid yang berhampiran jauh sedikit dari umah aku...kat umah aku ader surau jek...

malam tue aku pi berdua jek ngan adik aku...sebabnyer ayah aku pi surau yang dekat ngan umah aku sebab kena jadi imam....mak aku plak off..so..aku pi berdua...pi masjid la..tak pi surau

malam tue kami buat lapan rakaat jek...tapi takut nak balik..sebab nanti mesti mak tanya...(mak kami garang oo)..so...tunggu jap...pastu baru balik......

tapi dah tak tau nak pi mana...kami pun balik...balik mak tanya..."awai hangpa balik"..
'a'ah....imam tue baca surah pendek nagn cepat'...

mak pun tak banyak soal....

tapi ader la hamba allah mana (mesti geng mak aku nie)..report kat mak aku yang aku ngan adik aku wat lapan jek....

malam tue sebelum nak pi solat terawih...mak siap pesan...buat penuh ..jangan nak gatai wat lapan....(naseb bek pesan jek....tapi pesan tue pun...paham-paham jelah)

4 comments:

Kak Long said...

lapan pon tak apa janji khusuk. kan kan kan?

Unknown said...

Wah... tengah sarat pon buat sembahyang terawikh ke akaknye... semoga selamat menyambut kelahiran yang tercinta tak berapa lame lagi.

All the best. May god bless you.
Kreuger®

cikgooden said...

lapan ka 24 kaa?...hang buat jugak!. janji rock!..eh ..kata due dah?..tak jadi kluaq lagi ka?

kamar hati said...

selamat berpuasa & bertarawih ye...bestkan...terasa sejuk je hati & diri ini bila dlm bulan ni... :)

 
Header Image by Colorpiano Illustration