Wednesday, January 07, 2009

entri baru utk 2009

salam untuk semua....

dah tahun 2009..masuk hari yang ketujuh....thats mean dah seminggu kita berada dalam tahun 2009...mcm maner rasanyer..adakah hari nie lebih hebat dari hari semalam..ataupun makin teruk dari hari semalam...

hari nie dah hari rabu..aku dah balik ke umah sewa aku..bawa mak mertua aku...dan aku dah dapat pengasuh..dekat jerk ngan umah sewa aku..mak mertua aku xbleh kata apa pun..so planning dia nak jaga anak aku..dan kami balik seminggu sekali utk tengok anak kami terpaksa dibatalkan olehnye..sebabnyer anaknyer telah bersuara...so..aku menarik nafas lega....atleast aku bleh jaga baby aku sendiri...itu yang aku nak sempena tahun 2009 nie....pengasuh nie umurnyer lebih kurang 50an..dah ader cucu pun..sebelum nie pun dia besa mengasuh..so aku xder la nak bimbang sangat...perasaan bimbang tue tetap ader...tambahan plak kalau dengar citer macam-macam tentang pengasuh nie...tapi aku tawakkal jek.,harap-harap pengasuh nie akan layan anak aku mcm cucunyer sendiri...

tambahan plak anak aku buakn jenis yang meragam sangat....hari nie baby firas demam sebabnnyer kena cucuk kan semalam..aku tido pun xlena sangat sebab takut badanyer akan bertambah panas..tapi aku dah letak koolfever..koolfever memang aku spare sekotak....pagi nie dah kurang skit...takper..opah dia ader kat umah sewa aku sampai hujung minggu ni..so minggu depan aku start la antar pengasuh....


betul la kata orang...sayang anak lain..sayang cucu lain...

betul tak :)) huhuhuhu

5 comments:

kamar hati said...

wahhhh...dah dpt pengasuh yer...ok la tu... (",)

Yana Ismail said...

huhu..okla tu kak..mesti dia jaga mcm dia jaga cucu dia.. i mean tklah kasar;)huhu

tau tkpe..sape tk syg anak kan;)

kad0k. said...

haihhh..bilalah nak dapat cucu pulak..kekasih i kata..kalau baby girl..cepat dpt menantu..alahaiiiii...hahaha

T@sh Sch@ said...

btul3x

erm.. dapat pengasuh?... jangan bagi muka tau ..nnt jd mcm keluarga angkat KINI yang terlalu baik hati dengan pengasuh nyer .. dilayan spt keluarga sndiri .. nsb xda lelaki dlm umah ..kalu x...

naik taik minyak ..jd pemalas ..goda laki org .. dh tocher pun xmakan saman .. lari pulak tu .. iskh!!

makcik KINI (agen pengasuh) pesan jgn diberi (1) peluang bercuti sendirian, (2) hp xperlu ada (3)gaji diberi 1/2 ; 1/2 simpan kan untuk keperluan yang diperlukan shj

ingat tau

ladylikeme said...

kamarhati>yer ler...

princess>iyer la...sayang sangat

kadok> yer ker..sekarang dah xkira...tau..

kini>yer ker..mekasih ler..atas tips2 tue ek...

 
Header Image by Colorpiano Illustration