Wednesday, December 17, 2008

pengasuh vs mak mertua

salam untuk semua

alhamdulillah baby nagn mak baby sehat sentiasa...wah..aku xcarik lagi pengasuh...kawan-kawan aku seang carikan pengasuh..buat masa sekarang baby firas ader nagn opah dia...seperti mana yang aku citer pada entry yang lepas...

aku dah pening kepala memikirkan pada sapa aku nak antar baby firas nie...memanglah makcik aku sarankan aku menyewa jek dekat nagn umah mak mertua..senang katanya..tapi kesian plak kat hubby aku jauh ngan tempat keje dia.....dia dah lah keje tak tentu masa..anytime ble dipanggil keje...mak mertua sarankan supaya aku tinggalkan anak nagn dia jek..semingu sekali balik la...

wa..nak nangis aku bila dengar cadangan mak mertua aku nie...mak mertua aku nie memang baik..aku tak nafikan..tiap2 pagi..siapkan sarapan untuk aku...tapi bab nak tinggalkan anak tue yang aku lemah sedikit tue..aku totally tak setuju ngan cadangan tue..tapi aku diam jelah...aku kan menantu yang baik...so apa yang aku bleh buat?

aku pun bincang ngan hubby tentang cadangan mak mertua aku nie...alhamdulillah en. hubby pun xsetuju ngan cadangan mak dia..sebab katanya kiter akan berjauhan ngan anak ..dan dia pun xsanggup...untuk ini..en. hubby akan handle..dia akan cakap nagn mak dia..bila dia balik kursus nie...

so..kengkawan..doakan le ek..semoga aku nagn en. hubby bleh jaga baby kami tau...:)

4 comments:

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

cari la pengasuh...jgn bagi kat mak jaga cucu..sebab,

1. dia letih dan penat
2. anak akan terlebih manja
3. pandai buat pandai jaga sendiri

sekian , terima kasih.

Cikgooden (Selumbar Emas). said...
This comment has been removed by the author.
Princess Liyana said...

btol tu kak..mesti kita mau anak kita dpn kita hari2..;)

tkpe..akak cari je pengasuh ok..tp jgn cr yg muda2 remaja.. lawa..cari makcik3..huhuhu..lbh pnyayang and memahami;)

lupikirlahsendiri said...

owh.. lu dah beranak ehhh.. hehehe tahniahhh!!!!! lu tawakkal jer carik pengasuh..susah nak carik pengasuh skang.. mak mertua jage kejap2 boleh lah..sian org tua tue nanti..

 
Header Image by Colorpiano Illustration