Monday, February 02, 2009

pemgasuh..ooo pengasuhhh

salam untuk semuaaa

hari ini aku datang keje nagn separuh hati..sebab separuh hati aku ada kat umah...nak tau kenapa..hari sabtu hari tue pengasuh aku antar msg kat aku, kata dia xbleh nak jaga dah anak aku sebab neyr anaknyer dapat keje kat penang so...xder sapa yang nak urus rumah dah..sebelum nie dia mengasuh anak aku...anak dia yang pempuan tue memasak..sekarang dia la semua...dia pun xlarat dia kata...

aku nak wat mcm mana xkan nak paksa plakkk naseb la adik aku yang tunggu SPM ada..kat umah...so mintak tolong dia sat untuk jaga anak aku seminggu nie sebelum aku dapat cari pengasuh yang len...kawan aku kata ada pengasuh kat taman pekaka kat USM niee..memang lah aku dok berulang dari juru ke nibong tebal-45 minit..xkan aku nak bawa anak aku sekali....buatnyer dia meragam tengah jalan...xke naya..aku nak drive lagik...

apa pun nak kena tunggu en.hubby balik kursus 9 hb niee..sampai entry nie ditulis aku dah masuk 6 kali kol adik aku tanya baby firas macm mana....risau wooo...adik aku tue bukan penah jaga baby..maklumlah bongsu..pagik tadik awal-awal lagi aku mandikan dia denagn air suam...satgi petang plak aku balik dari ofis baru mandikan dia..

setakat yang aku tepon tadik...semuanya dlm kawalan..alhamduliillah...okaylah..aku nak tepon adik aku sat...adiik aku dah bengang dah..sebab aku rajin tepon..hehehhe

4 comments:

Cikgooden said...

dok opis kena keja.kata la kat adik hang..aku keja tepon..ha ha ha..


kalut no?...baghu sorang anak..ramai lagi nak mai....bawak besabaqqqqqqqqqqq..ha ha ha..

saudagar gaRAM.. said...

alahai..

tokoh ibu mithali.
aminnnnnn

chinta said...

mcm familiar jek tmn pekaka...yg depan usm transkrian ke?

pelan2 cr pengasuh, nanti jumpa yg sesuai..:)

Faizal@poyan said...

naluri ibu biasa la selalu ingatkan anak...

saya doakan semuanya ok ya

 
Header Image by Colorpiano Illustration