Tuesday, November 25, 2008

pengalaman bersalin part 1

salam untuk semua

bersalin memang satu nikmat yang tak dapat dirasai oleh kaum lelaki...aku malas la nak bermadah-madah nie..satgi kamar mesti kata aku dah hilang akal ker lepas berpantang nie nak wat ayat yang berbunga...sebenarnyer,bos aku masuk lambat hari nie...mungkin petang satgi kot..so blehla aku merapu tulis dalam blog nie panjang-panjang...

due date aku pada 17/09/2008...masa hari 17 tue jatuh nuzul quran so,bercotilah dah coti umum kan....aku dah rasa sakit tapi tak sangat sakit pagi..pastu hilang,tengahari plak sakit,..hilang..aku berkawat dalam umah tue....aku masih lagi berposa..sayang woo nak tinggai...kaalu ader sesapa yang tolong aku ganti bleh la jugak....malam tue aku sakit..sampai xbleh lena...alhamdulillah hubby disisi menemani..atleast sakit tue tak la terasa sangat....pagi tue aku rasa sakit makin kerap...mak mertua aku swuh la pi klinik kesihatan yang berhampiran..klinik ALOR PONGSU....so..aku pi la..ngan hubby nagn mak mertua skali..barang baby dah ader lam keta,so..xdelah kalut sangat...

sampai klinik alor pongsu...nurse tue kata pintu rahim ku dah terbuka 2 cm..so...aku pun dibawa menaiki ambulans ke spital taiping...1st time aku naik ambulan tau....so..dah sampailah spital taiping..wat pendaftaran....dah la wei...esok lah aku citer lag...

adakah aku akan bersalin pada 18hb tue?...
mcm mana aku tahan sakit bersalin?....

to be continue ek....

7 comments:

Kaktiny said...

pengalaman tuh.. pengalaman... yang paaasstiii takkannn lupa sampaiiii.... beranak lagi ... kehkehkeh...

kamar hati said...

uikssss....ko mmg ngah....suka betui buat entry bersambung-sambung ni....cehhhhhh....

tension den tau...arghhhhhh...

Cikgooden said...

intro secoleh tu ja?...

ha ha ha...ni nak tunggu 9 bulan jugak ka baghu habis cerita pengalaman bersalin?..

ladylikeme said...

kak tiny
ha'ah..sampai sekarang masih lagi terbayang-bayang

kamar hati
aku kan dah lama tak taip panjang-panjang nie...lenguh la...maklumlah..dua urat woo yang terputus...
aku ulang sekali lagi dua tu woo...


cikgooden:
uikss..perli la nie...sabor je la...

King said...

Alor Pongsu...???

Taiping...???

laa, knp x d kabo awaii...

blh beta g melawat...

p_kadok said...

ishh..potong stim la...hahahaha

Unknown said...

adoilaaa suprise betoi la.
baru syok syok & khusyuk membace..
belh tercontinue plak... wahllaaawei

akak cepat le publish part 2
ok.... ekeke~

Kreuger®

 
Header Image by Colorpiano Illustration